Rook doodt: pilot met viral film in Amsterdam-Amstelland

Contactpersoon

Doel(en) van de actie
Kennis: De doelgroep kent de gevaren van rookontwikkeling bij brand.
Houding: De doelgroep voelt de urgentie om de eigen brandveiligheid onder de loep te nemen.
Gedrag: De doelgroep wijst anderen op de gevaren van rook door de film te delen.

Meetbaar doel: Zorgen dat de voorlichtingsfilm Rook Doodt in een week tijd ten minste 5000 keer wordt bekeken.
Uiteindelijk resultaat: 23.872 videoweergaven.

Omschrijving
Hoe maken we met beperkte middelen een film die aandacht vraagt voor de gevaren van rook viraal, opdat een breed publiek deze ziet?

Belangrijkste resultaten:
26.300 views (incl. Youtube views)Waarvan 50% langer dan 30 sec. heeft gekeken
• 236 mensen praten over het filmpje in 258 berichten
• 623 keer gedeeld op Facebook
• Boodschap bereikt ongeveer 214.000 mensen

Download: > Evaluatie BPW 20-14 Evaluatie Rook doodt

Foto's
Knipsel bereik

Startjaar
2014

Video