Wat is er nieuw?

 
De Gouden Rookmelder

Nominaties Gouden Rookmelder 2016 bekend!

9 maart 2017

Ieder jaar wordt binnen het Netwerk Nationale Brandpreventieweken (Brandwonden Stichting, Brandweer en IFV) veel landelijke en regionale aandacht gevraagd voor brandveiligheid. Regionaal organiseren de brandweerkorpsen van de veiligheidsregio’s diverse ludieke acties om mensen bewust maken van de brandgevaren in hun woning. Jaarlijks wordt in april (dit jaar op woensdag 12 april) één van deze acties […]

 
Screenprint CO film 2 - Nieuwe CV ketel bleek levensgevaarlijk -2017

Filmpjes CO-ervaringen beschikbaar

7 februari 2017

Vier mensen vertellen over hun eigen ervaring met CO-vergiftiging in huis. Benut de filmpjes voor preventiedoeleinden. U kunt ze op uw website plaatsen, er naar linken in nieuwsbrieven, in presenatties benutten of de speciale social media versies ervan op facebook delen.

 
melden brand

Nieuwe Test in oktober al 100.000

4 december 2016

In de maand oktober is de online test al door meer dan 100.000 mensen volledig ingevuld. Zij zijn via social media en online advertenties van de test op de hoogte gebracht. Ruim tweederde deed de test via de smartphone en ongeveer 4% liet een mailadres achter voor meer preventie-informatie. De test blijft natuurlijk online en […]

 
Naamloos

Terugblik: live brandtest

1 december 2016

De campagnemaand werd afgetrapt met een brandtest die niets aan de verbeelding overliet. Tijdens de test werden twee identieke woningen in brand gestoken: één met gesloten en één met open deuren. Het verschil in rookverspreiding was overduidelijk. In de woning met gesloten deuren was er ongeveer 16 minuten vluchttijd, in de woning met open deuren […]

 
Dia1

Themapagina’s in 9,6 miljoen kranten

5 november 2016

In oktober was in de kranten van bouwmarktketen Karwei aandacht voor het thema van de brandpreventieweken. De kranten zijn landelijk verspreid in een oplage van 5.900.000. In 3.500.000 miljoen huis-aan-huis weekbladen in heel het land werd aandacht gevraagd voor de campagne en in 262.000 Plus magazines, met een bereik van 820.000 mensen, stond een artikel […]